Έρχεται το Πάσχα και μαζί του ένας διατροφικός θησαυρός... τα ΑΥΓΑ!

Ένα αυγό μαζί με τον κρόκο του περιέχει περίπου 70 θερμίδες, 18 βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες (περίπου 12 % συνολικά και 45 % μόνο το άσπρο τμήμα), χοληστερόλη, ακόρεστες λιπαρές ουσίες και αντιοξειδωτικές ενώσεις. Τα αυγά είναι πλούσια σε ασβέστιο, φωσφόρο, σίδηρο, νάτριο, κάλιο, ψευδάργυρο, βιταμίνη Α, νιασίνη, βιοτίνη, σελήνιο και περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που προστατεύουν από την εμφάνιση διάφορων νοσημάτων, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο σακχαρώδης διαβήτης. Επίσης, τα αυγά αποτελούν σημαντική πηγή λεκιθίνης και είναι μια από τις λίγες διατροφικές πηγές που περιέχουν υψηλές συγκεντρώσεις χολίνης. Επιπλέον, αντιμικροβιακές, αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές και αντι-υπερτασικές ιδιότητες έχουν αποδοθεί στην κατανάλωση αυγών από επιστημονικές μελέτες.
 
Το αυγό είναι πολύτιμο ιδιαίτερα στον χώρο της άσκησης! Η κατανάλωση αυγών, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας (υψηλή περιεκτικότητα σε απαραίτητα αμινοξέα), μπορεί να αυξήσει την πρωτεϊνοσύνθεση των σκελετικών μυών. Το άσπρο μέρος του αυγού είναι πλούσιο στο αμινοξύ λευκίνη, το οποίο έχει βρεθεί ότι προκαλεί μέγιστη αναβολική δράση στην πρωτεϊνοσύνθεση των σκελετικών μυών.
 
Έρευνες 50 ετών σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού έδειξαν ότι η κατανάλωση αυγών και γενικά η πρόσληψη χοληστερόλης με την διατροφή δεν σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου. Αντίθετα, τα αποτελέσματα των ερευνών δηλώνουν ότι η κατανάλωση αυγών θεραπεύει πολλές διατροφικές ανεπάρκειες και συμβάλλει στην υγεία και στην μακροζωία. Σύμφωνα με τις πρόσφατες οδηγίες των οργανισμών υγείας και διατροφής, μπορείτε να καταναλώνετε 5-7 αυγά εβδομαδιαίως και προτιμείστε τα βιολογικά και τα ελευθέρας βοσκής.
 
Πηγές:
McNamara DJ (2015). Nutrients 7, 8716-8722.
Miranda et al. (2015). Nutrients 7, 706-729.
Hida et al. (2012). Nutrients 4, 1504-1517