Μην αλλάζετε το μήκος διασκελισμού σας κατά το τρέξιμο

Νέα μελέτη σχετικά με τους δρόμους υγείας και αντοχής συνιστά στους δρομείς να επιλέγουν το φυσικό μέγεθος του βηματισμού τους κατά το τρέξιμο, είτε είναι αρχάριοι  είτε έμπειροι μαραθωνοδρόμοι. 

 

Μην αλλάζετε το μήκος του διασκελισμού σας κατά το τρέξιμο, αφήστε το όπως είναι γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα ξοδεύετε περισσότερη ενέργεια.

αναφέρει ο Iain Hunter, συγγραφέας της μελέτης

 

Η παραπάνω μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2017 στο Journal of Exercise Science, μελέτησε την ενεργειακή δαπάνη κατά το "20λεπτο" τρέξιμο 33 δρομέων (έμπειροι και αρχάριοι).

Κατά τη διάρκεια του τρεξίματος δόθηκε οι οδηγία στους δρομείς να αλλάξουν το μήκος του διασκελισμού τους 5 φορές. Έτσι οι δρομείς έτρεξαν με το φυσιολογικό μήκος διασκελισμού, και με μήκος διασκελισμού μειωμένο ή αυξημένο κατά 8 έως 16% του φυσιολογικού. Καθ΄ όλη τη διάρκεια του τρεξίματος καταγραφόταν η ενεργειακή δαπάνη με εργοσπιρόμετρο.

 

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δρομείς είχαν πιο αποτελεσματικό τρέξιμο όταν έτρεχαν με το φυσιολογικό τους βηματισμό. Επομένως, συμπέραιναν, ότι οι προπονητές δε θα πρέπει να συμβουλεύουν τους αθλητές να αλλάξουν το μήκος του διασκελισμού τους, όταν η δρομική οικονομία είναι το ζητούμενο της προπόνησης.

 

Είναι γεγονός ότι πολλοί αρχάριοι δρομείς επηρεάζονται και υιοθετούν  διάφορες έτοιμες “συνταγές” προπόνησης, όμως σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να αλλάζουν τον φυσιολογικό τρόπο τρεξίματός τους.

καταλήγει ο Iain Hunter από το Brigham Young University.